Izba Przyjęć mieści się na parterze Szpitala Powiatowego przy ul. Grunwaldzkiej 4
KONTAKT:
- 17 2271 222
- 17 2271 322
- 17 7445 513
- 17 7445 515
- Pielęgniarki – wew. 322
Personel Izby Przyjęć funkcjonując w systemie całodobowym, kwalifikuje do leczenia szpitalnego oraz udziela porad ambulatoryjnych.
Przyjęcie do Szpitala odbywa się:
- na podstawie skierowania od lekarza ubezpieczenia zdrowotnego (w tym lekarzy Poradni Ogólnych, Specjalistycznych, ambulatorium Izby Przyjęć)
- bez konieczności przedłożenia skierowania w stanach nagłego zagrożenia zdrowia (tj. w stanie polegającym na nagłym lub przewidywanym w krótkim czasie pojawieniu się objawów pogorszania zdrowia, którego bezpośrednim następstwem może być poważne uszkodzenie funkcji organizmu lub uszkodzenie ciała lub utrata życia, wymagającym podjęcia natychmiastowych medycznych czynności ratunkowych i leczenia)
Przyjęcia do szpitala odbywają się w:
- trybie planowym- tj. ustalonym terminie na podstawie okazanego skierowania do szpitala, gdy stan chorego nie wymaga natychmiastowej hospitalizacji
- trybie nagłym ze skierowaniem – pacjenci zgłaszają się samodzielnie,
- trybie nagłym bez skierowania – pacjenci zgłaszają się samodzielnie lub zostają przywiezieni przez Zespół Ratownictwa Medycznego.
Lekarz Izby Przyjęć przeprowadza badanie Pacjenta
korzystając z możliwości konsultacji z lekarzami Oddziałów Szpitalnych
(specjalistami z zakresu chirurgii ogólnej, chorób wewnętrznych,
endokrynologii, nefrologii, ginekologii, anestezjologii, reumatologii,
neurologii, urologii i in.) oraz zlecenia badań Pracowniom Diagnostycznym SP
ZOZ i podmiotom współpracującym z SP ZOZ (diagnostyka radiologiczna, tomografia
komputerowa, rezonans magnetyczny, USG, diagnostyka endoskopowa, kompleksowa
diagnostyka laboratoryjna).
Na podstawie przeprowadzonych badań Pacjent jest kwalifikowany do odpowiedniego
ze względu na rodzaj schorzenia oddziału szpitalnego i przyjmowany na oddział
albo transportowany do innego właściwego zakładu opieki zdrowotnej albo
wpisywany na listę oczekujących (dotyczy pacjentów nie wymagających
natychmiastowej hospitalizacji). W przypadku wpisania na listę oczekujących,
pacjent jest na bieżąco informowany o dacie przyjęcia. Osoby nie wymagające
hospitalizacji – po zbadaniu i udzieleniu pomocy medycznej otrzymują
odpowiednie zalecenia i skierowania do leczenia ambulatoryjnego oraz wpisywane
są do Księgi Odmów systematycznie analizowanej przez kierownictwo SP ZOZ.
Co zabrać ze sobą, gdy idę do szpitala?
- skierowanie,
- wyniki ostatnich badań,
- listę przyjmowanych leków
- dowód tożsamości (np. dowód osobisty, paszport, a w przypadku dzieci – legitymacja szkolna)
- dokument potwierdzający ubezpieczenie
- oraz
- przybory toaletowe (szczoteczka do zębów, pasta, gąbka, mydło, szampon, akcesoria do golenia, grzebień, itp.)
- piżamę /koszulę nocną
- szlafrok,
- ręcznik,
- bieliznę, skarpetk ,
- pantofle/ klapki,
- kubek, sztućce,
W szpitalu funkcjonuje system Elektronicznej Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców umożliwiający potwierdzenie prawa Pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych na podstawie numeru PESEL.
W wypadku braku pozytywnego zweryfikowania przez system uprawnienia do świadczeń, Pacjent może je potwierdzić poprzez:
- przedstawienie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń (np. druk zgłoszenia do ubezpieczenia, legitymacja, zaświadczenie, decyzja, odcinek emerytury lub renty i inne szczegółowo opisane w drugiej części artykułu „Prawo do świadczeń”)
- złożenie pisemnego oświadczenia o przysługującym mu prawie do świadczeń – Kliknij żeby pobrać wzór oświadczenia
- i okazanie dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy albo legitymacji szkolnej w przypadku osoby, która nie ukończyła 18 roku życia.
Pieniądze i przedmioty wartościowe Pacjent może złożyć w Depozycie Szpitala i otrzymać je za pokwitowaniem w dniu wypisu. Szpital nie odpowiada za przedmioty wartościowe i pieniądze zatrzymane przez pacjenta, nie przekazane do Depozytu Szpitala.
Cennik usług medycznych